Hur blev det?

Såå
hur blev det nu till sist?
Hur blev det med alla
drömmar?
Hur blev det med alla 
förhoppningar?




Jag sitter gärna där,
vid fönstret.
Låter tankarna föra mig
bortåt,
vidare.
De finns de som säger
att jag åker till min 
egna värld.
En värld som jag tycker om
så mycket,
i alla fall 
ibland.



I den världen 
gömmer jag mig.
Där låter jag mina drömmar 
växa,
till något större 
än vad de någonsin 
kommer bli. 
Men där får de 
i alla fall 
släppas fria.
Där stängs de inte in,
för där får de
virvla omkring. 
Den där världen är
nog
en del av mig,
säkert mycket större del
än vad jag vågar
erkänna.
Så det kanske är så 
att hela jag
är en annorlunda värld?



Så hur blev det då?
Med alla drömmar
om att skapa ett hem.
Om att lyckas använda mina
händer 
skapa ett hem.
Den drömmen är fortfarande under
arbete, 
men den genomförs.
Nu vaknar jag om morgonen
tidigt
av solen
som aldrig går ner.
Nu kryper jag upp i
gungstolen
& blundar
efter dagens alla
fighter.
Nu dansar jag i köket
till hög musik
& bryr mig inte om 
världen utanför.
Nu somnar jag till ljudet av brasan
& doften av 
kväll
& tall.
Nu säger jag 
Godnatt
vart du än befinner dig. 



Kommentarer